BARKI.pl
+48 22 446 83 80 info@punt.pl bez patentu

Awaria na barce, wypadek – co robić?

Artykuł dotyczy rejsów barkami firmy Locaboat (Penichette, Europa oraz Linssen)

W razie awarii

Na szczęście awarie są rzadkością, ale zdarzają się i mogą mieć różną przyczynę: problem z silnikiem, elektryką, ogrzewaniem…

Jeśli wystąpi awaria niezwłocznie zadzwoń do bazy zaokrętowania (numer telefonu znajdziesz w dokumentach otrzymanych podczas zaokrętowania). Poza godzinami pracy i w trakcie lunchu zostaniesz połączony z automatyczną sekretarką. Nawet jeśli tak się stanie, prosimy zostaw wiadomość. Sekretarka sprawdzana jest regularnie. Jeśli zostawisz wiadomość po godzinie 18:00 skontaktujemy się z Tobą następnego dnia rano.

Pozostaw następujące dane:

  • twoje nazwisko i nazwę barki
  • dokładną lokalizację (jeśli to możliwe numer kilometra na szlaku wskazany w przewodniku)
  • opis usterki (zgodnie z Twoją wiedzą i obserwacją)
  • numer telefonu, pod którym będziesz osiągalny
  • godzinę, o której dzwoniłeś.

Zalecamy pozostawienie w bazie zaokrętowania telefonu kontaktowego, abyśmy mogli skontaktować się z Tobą w razie potrzeby.

Serwisant przyjedzie tak szybko jak to tylko będzie możliwe, więc poczekaj na niego cierpliwie.
Nie próbuj usuwać usterki na własną rękę. Serwisant będzie wiedział lepiej i szybciej upora się
z problemem.

W każdym przypadku nie wahaj się, skontaktować z bazą zaokrętowania. Pamiętaj, że naprawy niezawinionych przez Ciebie usterek są zawarte w cenie czarteru i jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach pracy bazy. Niektóre z problemów można rozwiązać telefonicznie.

Po zakończeniu naprawy nasz serwisant wypełni formularz serwisowy i poprosi Cię o jego podpisanie. Będziesz mógł o uzupełnić o ewentualne uwagi. Jeśli mimo usterki możesz dalej bezpiecznie płynąć, umówimy się z Tobą na trasie. Dzięki temu oszczędzimy Ci niepotrzebnego oczekiwania.

Wakacje na barce pomoc techniczna
Serwis techniczny czynny przez 7 dni w tygodniu

Najczęstsze problemy

Problemy z silnikiem

Alarmowe światło i/lub głośnik sygnału dźwiękowego znajdują się na tablicy rozdzielczej.

  • jeśli światło się pali lub słychać sygnał dźwiękowy, niezwłocznie podpłyń bezpiecznie do brzegu i wyłącz silnik.
  • poczekaj kilka minut, aż silnik wystygnie i uruchom silnik ponownie.
  • jeśli alarm się powtórzy, zadzwoń do bazy zaokrętowania.

Problemy ze śrubą napędową

Niezależnie od szlaku, może się zdarzyć, że plastikowa torba lub inne śmieci wkręcą się w śrubę. W takich przypadkach każda barka typu Penichette® ma bardzo łatwy dostęp do śruby napędowej.

  • wyłącz silnik, wyłącz główny wyłącznik akumulatorów i wyjmij kluczyk ze stacyjki,
  • otwórz klapę komory śruby napędowej, sprawdź czy do barki nie wlewa się woda, weź ostry nóż i odetnij wszystko co wplątało się w śrubę,
  • nie zapomnij zamknąć klapy komory śruby zanim ponownie uruchomisz silnik. Sprawdź czy podczas płynięcia woda nie przedostaje się do barki poprzez klapę komory śruby napędowej.
Przejęcie barki

W razie wypadku

Niezwłocznie skontaktuj się z bazą zaokrętowania. Nasi pracownicy pomogą Ci udzielając wszystkich niezbędnych instrukcji i w razie potrzeby wyślą kogoś do pomocy. W razie wypadku z udziałem osób trzecich obowiązkiem kapitana barki jest wypełnienie raportu (otrzymasz go z dokumentami podczas zaokrętowania), nie zapominając o pełnych danych osobowych świadków wraz z ich adresami i telefonami.

Ważne!

  • nigdy nie podpisuj oświadczenia o Twojej winie,
  • zrób zdjęcia barek niezwłocznie po zdarzeniu, w szczególności uszkodzeń na obu barkach, które brały udział w wypadku,
  • w razie wątpliwości lub braku porozumienia, lepiej poczekaj na naszego pracownika lub policję.

Jeśli zdarzenie miało miejsce w śluzie masz prawo poprosić śluzowego o sporządzenie raportu.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Posty w kategorii

ul.Stryjeńskich 15A lok 5 (1 piętro), 02-791 Warszawa +48 22 446 83 80 info@punt.pl

ODWIEDŹ NAS: